07:36 Till Hallsberg

I går så gjorde jag min första dag på lokförarutbildningen, vi kapade en X40 (dubbeldeckare) och tog oss ut på en liten studietur runt Hallsbergsbangårdar och upp till Åsbro. Efter denna lilla tur och en pizza så kommer vi tillbaka till akademin som ligger i det gamla tingshuset i Hallsberg. Detta hus är nu ockuperat av blivande förare och deras lärare så det pratas i förkortningar och allt har smeknamn.

Denna första dag så fick vi ut lite utav det studiematerial som vi skall använda oss av under denna tid då vi viger våra liv åt att studera SÄO (Säkerhetsordning), Ellära, Fordonskännedom och allat annat som Statens Järnvägar förväntar sig att vi skall inta och kunna. Redan från dag ett så fick man tipset av de elever som snart går ut på sin sista praktik att man måste lära sig älska SÄO pärmen och behandla dess innehåll som sin egen lilla avkomma.

Nu när jag snart ska ta mig till den vackra stadens södra station för en 17 minuters resa till Hallsberg för dag två på denna resa så har jag bara blivit ännu mer sugen på att se slutet på detta och framför allt så ska det bli kul att köra maskiner på en jävla massa ton förbannat fort, man är ju inte mer än kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0