Bränn din BH ... ... ...

Såg på Insider här om dan att den hetaste feminist debatten idag handlar om att kvinnor skall få bada topless på badhusen runt om i landet, det jag undrar är varför då? Och sen undrar man ju också vad i helvete feministerna sysslar med om man inte har något bättre att slåss för än toplessbad. En annan sak som är jävligt mystisk är ju det faktum att vi pratar om jämlikhet idag som något självklart, vi har feminister överallt, JA till och med Göran Persson var ju feminist. Så alla slåss för jämlikhet och feministerna propagerar om den moderna, självständiga kvinnan vilket väll är bra. MEN då undrar jag hur i helvete de arbetar, jag menar i mina ögon ser det ut som att det i dagsläget exploateras mer och mer kvinnor än någonsin, mer och mer halvnakna reklam bilder, FLER och FLER ätstörda kändisar som propagerar hälsa, FLER och FLER tidiga fall av könssjukdomar som HIV, MER och MER våldtäkter, MER och MER våld mot kvinnor i stort osv osv med mera med mera, listan kan göras lång ...

Jag vet inte vad ni tycker men för mig så ser det ut som om feminosterna borde sluta debattera toplessbad och börja bry sig om de stora frågorna för jag tycker nog att det ser ut som att de håller på och förlora ... ... ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0