Radikal, revolutionär skattebetalare

Man har glömmt sina gamla ideal, ändrat åsikt och vuxit upp, drömmar har ersatts av behov och ideal med nödvändighet. Någon gång på vägen till vad vi kallar för vuxen så har man tappat något, från den dag jag för första gången lyssnade på punk så odlade jag ett hat mot det så kallade systemet. Jag var 10år gamal och fick den första definitivt 50 spänn skivan i julklapp av min kusin. Man var radikal, man var en rebell, man tyckte att svenssons var idioter som lyssnade på storebror, man drack folköl och gapade slagord, lyssnade på punk och anarko hiphop, hatade systemet och alla som levde efter det svenska kollektivets ramar.

Idag ser man tillbaka på den tiden då man inte behövde jobba, man visste inte vad deklarera innebär, ingen hyra, inga räkningar utan bara drömmar om en värld där alla gjorde som de själva vill. Som jag sade i början så har de drömmar man hade som mindre ersatts av ett behov. Som liten drömmde man om en framtid, nu har man ett behov att skapa sig en framtid. De ideal man hade och levde efter har ersatts med en nödvändighet, man MÅSTE jobba för att tjäna pengar för att kunna göra ja någonting överhuvudtaget så det är  bara att vända sig om, böja sig framåt och gilla läget, vi är alla stöpta i samma form, det svenska kollektivet har vunnit.

Kommentarer
Postat av: tova

skönt att bo hemma, plugga OCH ha världens softaste jobb. ägd.

2008-04-15 @ 18:17:36
URL: http://www.na.se/meny/blogg/index.asp?mb=46
Postat av: M.

Keep up the goog work! Kul att du tyckte det verkade bra på utbildningen! Kom ihåg 16.00 Hellas söndag. Kramar!!

2008-04-19 @ 16:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0