Att sjukskriva sig är ju ingen skyldighet utan det är en rättighet

Som titeln säger tycker bevisligen våra folkvalda (eller i alla fal delar av dem). När vi vanliga arbetare jagas och alla sjukskrivna knegare ses som fuskare så kan bevisligen våra folkvalda misshandla systemet hur de vill utan några som helst efterverkningar. Vad gör folket åt saken? En annan sitter tamt framför datorn och skriver gnälliga blogginlägg där jag påpekar felet, men mer än så orkar jag inte bry mig. Man skulle kanske ta sig tid att gå till polisen och göra en anmälan mot de politiker som figurerade i dagens Insider, om vi alla gjorde detta så skulle polisen mer eller mindre vara tvungna att göra en utredning. Men nu ska jag inte ha för stor tilltro till det svenska folkets vilja till uppror.

Vi Svenskar har ju inte varit kapabla till uppror mot något vettigt på århundraden, vi demonstrerar mot gatuvåldet istället för att uppsöka felet. Vi har faddergalor och annan jävla skit som lurar oss på pengar som troligtvis hamnar i fickan på nån styrelsepamp och i de fall biståndet når fram så hjälper det enbart till med att knäcka ekonomin i de länder som får pengarna. Men politikerna kan stifta lag efter lag som förtrycker och förminskar vår integritet utan att någon bryr sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0